Grupul de suport tehnico științific, din cadrul CNSU, nu există din punct de vedere juridic

1 Nov 2021

Grupul de suport tehnico științific, din cadrul CNSU, nu există din punct de vedere juridic.

Vești proaste pentru Raed Arafat, de la un fost judecător și fost membru al  Consiliului Superior al Magistraturii: Grupul de suport tehnico științific nu există din punct de vedere juridic. Cei care se duc pe acolo, prin birourile alocate acestui grup fantomă, se duc degeaba, iar dacă încasează și indemnizație pentru asta, câștigă bani nedatorați.

Afirmațiile juristului Adrian Toni Neacșu survin după ce Arafat a susținut că activitatea acestui grup nu este publică și că procesele verbale ale sedințelor nu pot fi transmise în baza legii liberului acces la informațiile publice. https://www.g4media.ro/raed-arafat-grupul-tehnico-stiintific-nu-este-o-autoritate-publica-deci-nu-se-supune-transparentei-decizionale.html

Toni Neacșu îl contrazice pe secretarul de stat și îi atrage atenția că așa zisul grup de experți este înființat prin Hotărârea nr. 3/2016 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, nepublicată niciodată în Monitorul Oficial. Iar așa cum a decis ÎCCJ prin Decizia nr. 3883/2021, decizie publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 805 din 23 august 2021 și obligatorie pentru toți, nepublicarea Hotărârilor CNSU în monitorul oficial înseamnă inexistența acestora, adică faptul că nu au intrat niciodată în vigoare și nu puteau produce nici un efect.

De aceeași părere este chiar și Guvernul României care în OUG 63/2021 (preambul) scrie negru pe alb că “nepublicarea hotărârilor emise de Comitetul Național pentru Situații de Urgență atrage o sancțiune drastică prin efectele ei, și anume inexistența acestor hotărâri” și “prin acest efect de inexistență a hotărârilor Comitetului Național pentru Situații de Urgență, destinatarii acestora urmează să se raporteze la cadrul legal în vigoare ca și când nu ar produce niciun fel de efecte juridice și, implicit, nu pot fi ținuți să aplice prevederile conținute de hotărârile emise”.

În plus, în ce privește obligația de transparență decizională, grupul de suport tehnic (inexistent de altfel), trebuie spus că, în ciuda celor afirmate de Arafat, nu are nici un fel de autonomie ci este o structură a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (art. 8/2 din OUG nr. 21/2004), autoritate publică interministerială care are obligația de transparență decizională și de permitere a liberului acces la infomațiile publice. Deci CNSU este obligat să pună la dispoziția presei procesele verbale ale ședințelor grupului tehnic, iar dacă nu o face cu vorba bună poate fi obligat în justiție la asta.

 

Share This