Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) consiliază cetăţenii aflaţi în imposibilitate de plată

26 Aug 2020

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) consiliază cetăţenii aflaţi în imposibilitate de plată, pentru a alege procedura adecvată care poate să soluţioneze impasul financiar în care se află, conform Legii Insolvenţei Persoanelor Fizice, a anunţat miercuri instituţia.

“Aşa cum prevede legea, insolvenţa este acea situaţie în care o persoană nu mai dispune de banii necesari pentru a-şi achita datoriile (rate bancare, impozite, restanţe la asociaţiile de proprietari) şi înregistrează întârzieri de plată mai mari de 90 de zile”

se menţionează în comunicatul remis Agerpres.

Astfel, angajaţii Direcţiei de Insolvenţă, din cadrul ANPC, oferă consultanţă gratuită persoanelor care îndeplinesc această condiţie de bază şi îi consiliază cu privire la procedura cea mai potrivită, în conformitate cu situaţia în care se regăsesc aceştia: procedura pe baza planului de rambursare, procedura prin lichidare de active, procedura simplificată de insolvenţă.

Potrivit sursei citate, fiecare dintre aceste tipuri de insolvenţă sunt în avantajul debitorilor deoarece, pe parcursul derulării acestora, există o protecţie faţă de creditori, şi anume: sunt suspendate executările silite asupra bunurilor şi veniturilor, este suspendată curgerea dobânzilor sau a penalităţilor, este asigurat un nivel de trai rezonabil conform legislaţiei în vigoare (coşul minim de cumpărături).

“Persoanele interesate se pot prezenta la sediul ANPC sau la comisariatele din teritoriu si vor fi consiliaţi cu privire la alegerea unei proceduri ce poate fi urmată de aceştia, la modul în care trebuie să fie întocmit dosarul ce trebuie depus spre aprobarea Comisiilor Teritoriale de Insolvenţă şi, nu în ultimul rând, la explicarea modului de completare a cererii de intrare în insolvenţă”

se mai spune în comunicat.

Share This